zaterdag 3 oktober 2015

De Plateaux - Hageven

Vanmorgen al weer vroeg op pad, naar natuurpunt De Plateaux-Hageven.
Natuurmonumenten beheert samen met de Vlaamse Natuurbeschermingsorganisatie Natuurpunt De Plateuax-Hageven.

Om tien uur vertrokken, we nemen de paarse route, we lopen in de natuur parallel aan de Luikerweg.
Ik ben benieuwd wat we hier gaan tegenkomen.

De zon laat het een beetje af weten, maar dat neemt niet weg dat het heerlijk weer is voor een wandeling.

De laatste bloemen doen hun best nog.


Even rusten bij het bezoekerscentrum. Jammer dat het pas om 14.00 uur open gaat.
Dat hebben wij weer, ha ha ha komen wij aan zetten om 11.00 uur.

Jammer geen koffie, maar we hadden wel wat eten en water bij.

Toen ik deze foto maakte zag ik niet dat er gekleurde draadjes achter dit bijtje te zien waren.
Vlinders en bijen genieten nog van de laatste nectar.

We lopen dan in Nederland en dan weer in Belgie.

Het is wel heel jammer dat je tijdens de wandeling heel de tijd de auto's hoort rijden.
Daar heb ik altijd een hekel aan, ligt natuurijk ook aan de wind, deze was voor nu ongunstig.

We zijn bij het punt waar de Dommel ontstaat, er is een mooie hangbrug gemaakt over het water.




Zo dit was het weer, deze route vond ik niet zo mooi, vooral door het geluid van de auto's.
De volgende keer gaan we kijken om een route te nemen verder van de weg.

Fijn weekend allemaal.

Groetjes
Ellie


1 opmerking: