maandag 2 mei 2016

Het is weer zo ver........

Het is weer zover, een paar weken geleden was ik op jacht gegaan naar een zwanen nest maar ik had niets gevonden. Vandaag weer de Campus afgezocht en wat denk je, weer een nest.


Maar voordat ik bij de zwanen aan kwam zag ik deze Canadese ganzen.

Wantrouwend kijken ze naar mij. En weg zijn ze.


Ook heel mooi, onderweg nog wat foto's geknipt er is zo'n mooi licht nu.


Vanmorgen was ik zo boos op Luuk omdat hij een vogeltje gevangen had, een Zwartkop nog nooit gezien, toeval bestaat niet zie ik er toch een zitten in een boom op de Campus.

Het is altijd heerlijk om over dit terrein te lopen er is van alles te zien.


Nu loop ik naar de plek waar vorig jaar de zwanen genesteld hadden, zouden ze er nu weer zijn??
Ja hoor ze zitten er weer.
Het vrouwtje was flink met haar nest bezig, eerst dacht ik, ze hebben nog geen eieren, maar toen ze met haar hoofd en nek in het nest schoot wist ik dat er eieren zijn.

Kijk maar goed een ei komt naar boven, zo rolt ze de eieren iedere keer om.

Ik ben er even bij gaan zitten, is zo mooi om naar te kijken.

Hierboven zie je als je goed kijkt een nestje van hoentjes, helemaal linksonder als je goed kijkt zie je moeder en haar piepkleine jongen.

Na al het bouwen en gewinkel is moeder moe, ze nestelt zich lekker op haar nest + eieren en gaat slapen.


Ik blijf ze natuurlijk volgen, net als vorig jaar.

Groetjes
Ellie



2 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk, genoeg te beleven daar. Heerlijk om daar zo lekker in het zonnetje te genieten van de beestjes en de omgeving. Er komen nog wat mooie dagen aan!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een geweldige ervaring om het met jouw te delen met de zwanen heel mooi dank je dat je me er mee naar toe hebt genomen vandaag ik heb er van genoten

    BeantwoordenVerwijderen