vrijdag 24 juni 2016

Heempark

Gisteren, ondanks de warmte met Sandra oefenen en onze lenzen uitgewisseld.
Sandra aan de slag met mijn zoomlens 18/200 mm en ik met de 100mm macro lens van Sandra.

Voor ons beide een aangename kennismaking met deze lenzen.

We hebben afgesproken bij, "Heempark Frater Simon Deltour"
vlak bij huis, Genneperweg 145 in Eindhoven, langs de Dommel.
heemparkeindhoven@gmail.com

Een uitgesproken plek om te oefenen in de natuur.
En, een super plek voor een fotoshoot.

Het is zo warm, terwijl we niets doen en in de schaduw staan loopt het water langs ons lijf.
Eigenlijk geen weer om iets te doen, maar fanatiek als we zijn, laten we ons hierdoor niet stoppen.
Het is dan ook heel erg mooi op deze kleine plek met bloemen en beestjes.


Sandra in de weer met mijn lens, .......leuk hè,..

Ik moet even wennen, en merk dat ik te snel ben, dat kan je niet maken met een macro lens Ellie.
Rustig, goed gaan staan, stil houden, zeker weten dat je stil staat,..... wachten,.... en dan pas knippen.

Tja, het resultaat valt zeker niet tegen, maar er had meer in gezeten als ik meer rust had gehad.
Deze foto vind ik mooi omdat dit beestje misschien amper 5 mm groot is.


De rechtse foto is niet zoals ik in gedachten had en wilde hem weg doen, maar toen zag ik dat er onderaan nog een super kleine spin hangt, die had ik niet gezien tijdens het fotograferen.

Terwijl het water langs mijn rug loopt zie ik veel mooie bloemen.


We lopen verder en horen een vrolijk gezang van kikkers, een kleine poel waar ze zitten.
Ohhhh ik de keelzakjes Sandra, gaaaaffffff

Nou hier zijn we wel even bezig geweest, wachten tot hij zijn keelzakjes weer op blaast.
En ja hoor, hij doet zijn best.

Sandra heeft geluk, terwijl hij al blazend op een vrouwtje spring kon zij hun vastleggen.
Een super mooi plaatje. Ik was te laat ;-(

Heel fijn bezig geweest en weer veel geleerd natuurlijk, bedankt Sandra voor de fijne middag.
Hij was heel erg warm en vochtig, natuurlijk hebben we ook nog even iets gedronken bij de boerderij.

Ik kijk uit naar de foto's van Sandra,....


Groetjes 
Ellie

1 opmerking:

  1. Wat een mooie collectie Ellie! En dat op een middag dat de mussen zowat van het dak vielen van de benauwdheid. Nou je het zegt... we hebben ook geen mus gezien. Wel een oververhitte kauw :-)))
    Ik vind vooral de foto van het goudgroene kevertje en die van het vliegebeestje op de korenbloem prachtig.
    En die van de in het wild lopende fotografe natuurlijk, whahahaaa!
    Goed dat je het zei van het spinnenbeestje want die had ik in eerste instantie niet eens gezien...
    jij ook bedankt voor de heerlijke middag en het uitproberen! xxx Sandra

    BeantwoordenVerwijderen