maandag 13 februari 2017

Kraan afbreken.

Erg koud om een kraan af te breken.

Je mag geen hoogtevrees hebben om deze hoge "Vaste Torenkraan" af te breken.

Zo de kettingen worden aangeleverd door de Telescoopkraan.
Dit deel moet nu losgemaakt worden door 2 mannen.
 Heel belangrijk om eerst het deel vast te maken aan de kraan.
Linksonder zie je een kabel hangen, daar wordt straks het lossen deel mee gestuurd.
Dat is wel nodig want het waait erg hard.
Er is kracht voor nodig om de borgpinnen los te slaan.
Ja, dit deel is los,.... en nu veilig naar beneden laten zakken.
De Telescoopkraan moest even wachten omdat dit kraandeel tegen zijn mast waaide.
Maar het zijn vakmannen, mooi werk.
Omdat het zo ontzettend koud was ben ik terug naar huis gegaan.

De mannen zijn nog wel de rest van de dag bezig met de afbouw van deze kraan.

Ik kan er niets aan doen maar ik vind dit mooi om te zien en natuurlijk weet ik hoe het allemaal werkt  omdat ik bij "Baetsen Kraanverhuur " gewerkt heb.

Groetjes
Ellie

1 opmerking:

  1. Je moet inderdaad geen hoogtevrees hebben. En nauwkeurig kunnen werken. Erg mag niets fout gaan.
    Grt Mien

    BeantwoordenVerwijderen