donderdag 22 juni 2017

In de ban van de "Schorpioenvlieg"

Vandaag weer vroeg op pad, op zoek naar de Schorpioenvlieg  (Mecoptera).

Tijdens de fotoworkshop met Jeroen, wees  hij ons op parende Schorpioenvliegen, gisteren zag ik ze ook bij ons, langs De Dommel.


Hierboven zie je een mannetje, aan zijn staart heeft hij een angel die verder volkomen ongevaarlijk is.
Hij gebuikt die angel alleen bij de paring.



Onder zie je een vrouwtje zij heeft geen angel.



Ik weet niet wat jullie er van vinden, maar ik vind ze geweldig.
Dat kopje met lange voelsprieten en zie je die weerhaakjes aan de pootjes.

Ik zeg, een mooi insect.
Ik ga ze nog vaker bezoeken want ik wil proberen nog een betere foto te maken.


Zelfs met statief is het moeilijk, ze zijn klein en het waait altijd wel iets.
Weer een uitdaging!!

Groetjes
Ellie

1 opmerking:

  1. Hihihi, het lijken net aliens, zou me niets verbazen als ze inspiratiebron zijn geweest voor ee sf film.
    Dit zijn weer betere foto's van de vorige; steeds meer bijzondere details vallen nu op.
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen