woensdag 4 april 2018

De Doort

Vandaag naar de Doort geweest samen met Riny.

Riny heb ik leren kennen op onze winter wandel vakantie in Oostenrijk.
We raakte aan de praat over wandelen, vogels, bloemen en fotograferen en Riny wilde mij graag 
De Doort laten zien bij Maasbracht.


Ik voelde me meteen thuis, in het nog kale bos.
Grote bomen veel bloemen en heel veel vogels, dat belooft wat als het bos groen gaat worden.


Bosanemoon.



Bosnarcis


Pinksterbloem


Eenbes.
 Nog nooit gezien, er komt een blauw besje in, het knopje zie je al.


Bos Primula.


En wat hebben we veel vogels gezien en gehoord, en wat hebben zij mooi gezongen voor ons 😊

Toen we op een smal pad liepen zagen we opeens zwarte kevers.


Prachtige beesten, mooi hoofd en bijzondere benen met haakjes.


Als je goed kijkt zie je dat deze kevers oranje voetzooltjes hebben, heel apart.


Ik heb genoten van onze wandeling, voor herhaling vatbaar, zeker omdat er nog heel veel moois te zien is, zelfs boomkikkers.

Riny heel erg bedankt voor de gezellige dag en de uitleg van al het moois.
Tot de volgende keer.

Groetjes
Ellie

2 opmerkingen: