zondag 20 mei 2018

Metamorfose

 Gedaanteverwisseling.

Vanmorgen weer op zoek met camera.
Er zitten bij ons bij de slootjes en Dommel niet zo veel insecten dan anders.
Ik moest goed zoeken en na lang turen in het gras vond ik een Libellenlarve.


Net naar boven gekropen.


Ik was aan het twijfelen of ik zou wachten tot de Libelle er uit zou komen.


En floep, daar kwam wat uit, geweldig om te zien.


Het hoofdje is er uit.


Heel langzaam komt het lijfje er uit.


2 pootjes.


4 pootjes.


6 pootjes.


De zon schijnt mooi door de opening.


Wachten,.....


Ineens komt ze naar boven met haar hoofd en pakt zich vast aan haar de huls.


Nu komt er weer een lange tijd van wachten, .......


En klaar, kijk eens hoe mooi ze is geworden.

Prachtig,.... een viervlek libelle.

Groetjes
Ellie

3 opmerkingen:

  1. Dat was het wachten meer dan waard!Geduld wordt beloond!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Wat super bijzonder! 😍
    Ik moet ook wel zeggen dat ik even een ‘jakkie gevoel’ had, maar dat komt denk ik omdat ik teveel science fiction films heb gezien 🤪
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen