woensdag 16 oktober 2019

Paddenstoelen

Het is weer volop paddenstoelen tijd.
Ik heb op verschillende plaatsen foto's gemaakt.

Afgelopen maandag bij de Achelse Kluis.





 Deze zwam begint met een bolletje en wordt een prachtige paddenstoel.



Hieronder de vliegenzwam.


De volgende foto's heb ik vandaag gemaakt rond de Campus.


Als er veel vliegenzwammen bij elkaar staan noemen ze het ook wel een heksenkring.


Hieronder de geschubde inktzwam.

Wist je dat je met de inkt van de inktzwam kunt tekenen.






Hieronder nog een keer de vliegenzwam langs de Campus.





Eekhoorntjesbrood hieronder.



Toen ik terug liep naar huis ben ik nog even over de Campus gelopen.
Ik was benieuwd of de zwanen er weer waren.
Ze zijn heel lang weg geweest, nu zijn ze er weer.



En nog een paar mooie paddenstoelen.






En twee weken geleden, toen ik met Karen de 14 Vennen route heb gelopen,
 kwam ik nog deze stinkzwam tegen 😲😲
Er stonden verschillende exemplaren te schitteren in de bossen.


Zie je het slakje onderaan de stam.

Groetjes
Ellie

2 opmerkingen:

  1. Mooie fotos Ellie, daar wordt je vrolijk van!

    Groetjes,
    Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die vliegenzwammen op de campus zijn mooi rood zeg! Altijd een prachtig contrast in de natuur.
    En die laatste... 🙈 hahahaaa!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen