maandag 1 juni 2015

Zwanen nest op de Campus!

Vandaag gaan kijken op de Campus, Titia vertelde mij dat er druk aan een nest gewerkt wordt.
Natuurlijk ga ik dan op speurtocht, en ja hoor gevonden.
Een prachtige lokatie, je kijkt zo op het nest, lekker op de boardwalk gezeten van de Campus.
Voetjes over de rand en lekker kijken naar de zwanen.


Hieronder zie je op de achtergrond het mannetjes zwemmen.

Het zwanenpaar heeft een hele mooie plek uitgezocht.

Wat leuk toch dat ik deze zwanen kan gaan volgen, is zo leuk.



Samen zijn ze het nest nog aan het aanvullen.

Nadat het vrouwtje de eieren goed heeft afgedekt, gaat ze even zwemmen.
Het mannetje houd de wacht, en goed.

Hij doet niet lelijk naar mij hoor, ze zijn heel erg op hun gemak.

Zo dit waren de eerste foto's, voor zover ik het heb kunnen zien liggen er nu 5 eieren in het nest.

Wordt vervolgt!

7 opmerkingen:

  1. Prachtig! Harde werkers zijn het, ik ben benieuwd!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou doet hij het in een keer wel pppffffffff stomme google.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook weer benieuwd hoe het gaat verlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, spannend en een hele mooie rustige locatie, kan ik lekker in de zon bij gaan zitten.
      Gr. Ellie

      Verwijderen
  4. Nu ben ik toch wel heel benieuwd... gaat het uitbroeden nog lang duren? Zo schattig hoe die twee in de weer zijn met hun nest!
    Fijn weekend verder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo, ja schattig he, ik heb vorig jaar ook een zwanen stel gevolgd, ik hoop dit jaar mooiere foto's te kunnen maken.
      De ligging van het nest is heel mooi, dus ik kan er goed bij. Ik denk dat het nog ongeveer 3 weken zal duren.
      Het nest is vlak bij ons huis, ik ga er regelmatig kijken, met camera, en als er iets veranderd plaats ik het op mijn blog. Maar vooral als straks de jongen er zijn, is toch zo mooi, je zult het zien.
      Groetjes Ellie.

      Verwijderen