donderdag 20 augustus 2015

Super momenten in de ochtendzon

Om 8.00 uur de deur dicht getrokken en weer heerlijk het veld in.
Helemaal spannend vind ik het, ik zie een hele hoop dauw druppels, daar word ik altijd een beetje hyper van ha ha ha ha,...

Ik vind het geweldig om daar mee te spelen en naar de juiste belichting te zoeken.
Hieronder de eerste foto die de lage zonnestralen vangt.

En hier wat meer volle zon.

Ik ben helemaal blij, want eindelijk zit het in mijn systeem om te spelen met de diafragma tijdens het fotograferen.
Meestal ben ik zo gefocust op het onderwerp dat ik vergeet de juiste f. waarde te kiezen.

Maar vandaag zat het heel de tijd in mij hoofd, hi hi ik ben blij.


Met mijn kniedoppen in het natte gras en maar kijken of ik iets tegenkom.
En ja hoor, deze sprinkhaan zoekt ook al de zonnestralen op.



Weer verder kijken, oh ik zie een Rietzanger die zich te goed doet aan de zon.
Een leuk bewegelijk vogeltje en ze zingen zo leuk, hij is op zoek naar eten.


Als je goed kijkt zie je hieronder, links op de foto, dat er een lieveheersbeestje gelanceerd wordt.

En dan deze Libelle, zo mooi zijn ze nog nooit gelukt, en met waterpareltjes.


En ook nog in een andere kleur.

Zie je de waterpareltjes in haar vleugel.

Een bij, ik zie dat er nog een beestje onder hem zit.


Ik was druk bezig met zoeken naar een mooi model toen ik een hoop kabaal achter mij hoorde.
Oh gaaf, een grote groep Grote Canadese Ganzen, zijn zij nu al aan het oefenen?

En daar gaan ze,.....

Heerlijk bezig geweest en genoten, 10.15 uur weer thuis.

Groetjes Ellie

4 opmerkingen:

  1. Fijn meissie! Lekker je hoofd leeg maken en prachtige foto's maken, super!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Ellie, mooi hoor deze fotos.
    Michel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ellie de foto`s zijn inderdaad mooier op de lap mooi gedaan hoor gr Joke

    BeantwoordenVerwijderen