donderdag 2 juni 2016

Lugubere vondsten vandaag.

Vandaag weer even naar de zwanen gewandeld.

Toen ik door het veld daar naar toe liep kwam ik lugubere dingen tegen, eerst konijnenoren en daarna alleen een hoofdje van een muisje.


Maar ook heel veel kleine beestjes te zien.





En dan naar de zwanen, oh ik zie vader en moeder zwemmen,..... maar geen kleintjes er bij.
Dichter bij het nest zie ik dat ze al weer terug zijn, vader eerst en dan moeder.


Het valt mij op bij de zwanen dat ze bijna alles gelijk doen.
Zou het "synchroon zwemmen" van de zwanen afgeleid zijn??

Ik ben er haast zeker van, vorig jaar heb ik ook al zo'n mooie foto's van dit paar mogen maken.
En op heel veel foto's staan ze in dezelfde stand.
Zoals deze en zo heb ik er heel veel.

Maar even verder met de foto's van nu,..na het poetsen weer op de eieren gaan liggen.



Ik denk dat we binnen 1 week jongen zwaantjes hebben.

Groetjes
Ellie

3 opmerkingen:

  1. Mooie foto's!
    De lugubere laten me alleen niet los...
    Mijn fantasie slaat op hol en ik zie een psychopaat rondlopen...
    Maar misschien heeft het ook te maken met de film 'Alice in Wonderland'.
    Toevallig (??) schreef ik daar zojuist over in mijn blogpost. 'Off with his head!'
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bijzonder om dit zwanenpaar zo te volgen!! Fijn weekend (zonder lugubere vondsten ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's wat zijn het toch mooie zwanen ik ben zo benieuwt naar de baby's.
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen