zondag 11 augustus 2019

Oorcicade

Vandaag dit mooie maar ook rare insect gefotografeerd.

Vol bewondering heb ik het van alle kanten bekeken.
Wat mij opviel zijn de grote oren, als het zijn of haar oren zijn.




Ze zijn niet zeldzaam maar moeilijk te zien.
Ze vertoeven vooral in bomen en boomschors.




Deze oorcicade was duidelijk verdwaald want hij zat bij ons op de plaats.




Ik moet ook nog even vertellen dat iemand mij geholpen heeft om er achter te komen wat het is.
Had me rot gezocht en niets gevonden.

Ik heb de foto's op facebook geplaatst van De Doort.
En ja hoor binnen 10 minuten had ik het antwoord van Robin.

Groetjes
Ellie

1 opmerking:

  1. Wauw! Maken die ook geluid?
    Dat doen cicaden toch? Of vergis ik me?
    Bijzondere vondst!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen